Demoversioner i Digitala Företaget

Som administratör kan du bjuda in dina kunder att jobba i en demoversion av appen. Demoversionen är en fullversion av appen, giltig i 30 dagar. Innan demoperioden utlöper behöver du ändra appversionen till antingen Fullversion eller Ekonomiöversikt för att kopplingen inte ska brytas.

Så funkar det!

  1. Bjud in din kund till en demoversion! Ni har nu 30 dagar på er att utvärdera verktyget och bestämma huruvida ni vill fortsätta vara kopplade till varandra. Appen har under demoperioden full funktionalitet.
  2. När sju dagar återstår av demoperioden får du som administratör ett mail som uppmärksammar dig på att giltighetstiden är på väg att utlöpa. Du får ett ytterligare ett mail då det är sista dagen att göra ändringen. En utlöpande demo uppmärksammas förutom via mail även i administratörsverktyget, detta genom att hjärtat lyser rött, se bild nedan.
  3. För att kopplingen nu inte ska brytas behöver du ändra apptypen till antingen Fullversion eller Ekonomiöversikt via kopplade kunder i Mötesplatsen. Vill du inte fortsätta vara kopplad mot din kund så låter du helt enkelt demotiden löpa ut så bryts kopplingen automatiskt.

Vad händer med en bruten koppling?

När en koppling bryts försvinner kunden från din kundlista. Kundens konto i appen och allt sparat däri förblir intakt och det går alltså bra att fortsätta jobba i appen även utan kopplingen mot dig som administratör. Skulle det vara så att kopplingen brutits av misstag så går det bra att återigen bjuda in kunden till samarbete via Mötesplatsen. Enda skillnaden är att du direkt vid inbjudan då måste välja Fullversion eller Ekonomiöversikt och kan alltså inte bjuda in till demoversion igen.

trials2